Wydział Budownictwa i Ochrony Środowiska
Wydział Budownictwa i Ochrony Środowiska
ul. 1 Maja 29,
45-068 Opole
Informujemy, że osobiste załatwianie spraw w Wydziale Budownictwa i Ochrony Środowiska następuje po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty z pracownikiem prowadzącym sprawę. Osoba prowadząca sprawę, jej nr telefonu oraz adres email wskazane są w stopce wszystkich pism wychodzących z tut. Wydziału.
W celu uzyskania informacji nieprzypisanych jeszcze konkretnemu pracownikowi proszę o kontakt telefoniczny pod wskazanymi poniżej nr telefonów.
BUDOWNICTWO | ||
| INFORMACJA TELEFONICZNA I OBSŁUGA SPRAW Z ZAKRESU BUDOWNICTWA:
|
tel. 775415122 tel. 775415129 tel. 775415125 tel. 775415127 tel. 775415128 |
OCHRONA ŚRODOWISKA | ||
| tel. 775415143 tel. 775415146 tel. 775415147 | |
|
| tel. 775415144 |
|
| tel. 775415145 |
|
| tel. 775415142 |
UWAGA!
Elektroniczne składanie wniosków w procesie budowlanym możliwe jest wyłącznie za pośrednictwem platformy e-Budownictwo pod adresem:
https://e-budownictwo.gunb.gov.pl/
Wniosek o ostemplowanie dziennika budowy proszę składać w pokoju nr 4 na parterze w siedzibie Starostwa Powiatowego w Opolu przy ul. 1 Maja 29.
- Wzór wniosku o ostemplowanie dziennika dostępny jest w zakładce: Dokumenty do pobrania
- Inwestor dostarcza organowi dziennik /dzienniki budowy we własnym zakresie.
- Dziennik budowy wydaje się w terminie 3 dni roboczych od dnia złożenia wniosku o wydanie dziennika budowy, jeśli decyzja o pozwoleniu na budowę lub rozbiórkę stała się wykonalna.
- Zgodnie z art. 47b ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, dziennik budowy prowadzi się odrębnie dla każdego obiektu budowlanego wymagającego pozwolenia na budowę, pozwolenia na rozbiórkę albo zgłoszenia.
- W przypadku chęci rejestracji elektronicznego dziennika budowy należy założyć konto na stronie aplikacji EDB znajdującej się pod adresem internetowym:
https://e-dziennikbudowy.gunb.gov.pl/
WYSZUKIWARKA REJESTRU WNIOSKÓW, DECYZJI I ZGŁOSZEŃ W SPRAWACH BUDOWLANYCH – link http://wyszukiwarka.gunb.gov.pl/
Budowlane ABC - Praktyczny przewodnik inwestora
OPŁATY
Z chwilą dokonania zgłoszenia lub złożenia wniosku należy udokumentować fakt uiszczenia opłaty skarbowej zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
I. Opłata skarbowa (za m.in. pozwolenia na budowę, pozwolenia na rozbiórki, od pełnomocnictwa) jest uiszczana:
1. przelewem na konto Urzędu Miasta Opola
Bank Millenium S.A. ul. 1 Maja 6, 45-050 Opole
Nr konta: 03 1160 2202 0000 0002 1515 3249
lub
2. gotówką w kasie Urzędu Miasta Opola:
a) Rynek – Ratusz, parter, pokój nr 2, w godz. 800 – 1430 .
b) Plac Wolności 7/8 I piętro, pokój nr 110, w godz. 800 – 1430 ;
3. gotówką w kasie Starostwa Powiatowego w Opolu, ul. 1 Maja 29, parter
II. Opłata za:
- wydanie karty wędkarskiej lub jej duplikatu
- udostępnienie informacji o środowisku
- rejestracja jednostek pływających
uiszczana jest:
1. przelewem na konto Starostwa Powiatowego w Opolu
UWAGA! Zmiana numeru rachunku bankowego
Nr konta: 43 1160 2202 0000 0005 2874 4314
lub
2. gotówką w kasie Starostwa Powiatowego w Opolu, ul. 1 Maja 29, parter
WYDZIAŁ BUDOWNICTWA I OCHRONY ŚRODOWISKA | ||
pokój 204 | NACZELNIK WYDZIAŁU | tel. 775415178 |
pokój 203 | Zastępca Naczelnika | tel. 775415121 |
BUDOWNICTWO | ||
pokój 200 | DARIA JUCHA | tel. 775415126 |
KAMILA WOŹNIAK-WOLNY ELŻBIETA KLIMAS | tel. 775415128 | |
pokój 201
| JAROSŁAW SROKA | tel. 775415125 |
MARIA HYLLA MARCELINA SZYPORTA | tel. 775415122 | |
pokój 202 | ANNA MIESZCZAK MICHAELA ŻEGLEŃ | tel. 775415129 |
ANNA OWSIAK | tel. 775415127 | |
pokój 205 | ANNA ŁOTAREWICZ KAROLINA FLIS-CIEPIELA | tel. 775415123 |
OCHRONA ŚRODOWISKA | ||
pokój 208 | EWA SOSZYŃSKA | tel. 77 5415146 |
JOANNA JASIEWICZ | tel. 77 5415143 | |
MACIEJ WYSZYŃSKI | tel. 77 5415147 | |
pokój 211 | KATARZYNA ANDRYSZCZAK – HĘCIAK | tel. 77 5415145 |
URSZULA KARPIŃSKA – KARBOWNICZEK | tel. 77 5415142 | |
ZBIGNIEW WINIECKI | tel. 77 5415144 |
|
Wynikających z Ustawy prawo budowlane, a w szczególności: |
Sprawowanie nadzoru i kontroli nad przestrzeganiem przepisów prawa budowlanego, w tym z ustaleniami Miejscowych Planów Zagospodarowania Przestrzennego i decyzjami o warunkach zabudowy lub decyzjami lokalizacyjnymi inwestycji celu publicznego |
Udzielanie pozwoleń na budowę, rozbiórkę i zmianę sposobu użytkowania obiektów budowlanych, przenoszenie wyżej wymienionych pozwoleń na rzecz innych osób |
Przyjmowanie zgłoszeń budowy i rozbiórki obiektów budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę, przyjmowanie zgłoszeń robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę, zgłaszanie sprzeciwu w tym zakresie |
Przyjmowanie zgłoszeń zmiany sposobu użytkowania obiektu lub jego części, |
Uczestnictwo na wezwanie Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego |
Wykonywanie przypisanych Staroście wszystkich innych zadań |
Sporządzanie sprawozdawczości statystycznej |
Dokonywanie uzgodnień z wojewódzkim konserwatorem zabytków w przypadkach |
Uczestniczenie w pracach Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej |
Przyjmowanie i przechowywanie miejscowych planów |
Potwierdzanie spełnienia wymagań samodzielnego |
Wynikające z Ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym należących do właściwości Zarządu i Starosty, a w szczególności związanych z przygotowywaniem opinii, postanowień lub decyzji za wyjątkiem spraw dotyczących ochrony środowiska i ochrony gruntów w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, decyzji o warunkach zabudowy lub decyzji lokalizacyjnych inwestycji celu publicznego |
Wynikające z Ustawy o szczególnych zasadach przygotowania |
Współdziałanie z Wydziałami Starostwa w zakresie prowadzonych spraw |
Wykonywanie bieżących czynności i prowadzenie spraw, a w szczególności przygotowanie analiz oraz projektów dokumentów, przedsięwzięć i decyzji związanych z realizacją przez Zarząd kompetencji w zakresie architektoniczno- budowlanym |
ZADANIA WYDZIAŁU BUDOWNICTWA I OCHRONY ŚRODOWISKA |
Wynikające z Ustawy – Prawo ochrony środowiska, a w szczególności: |
Wydawanie decyzji, pozwoleń w tym pozwoleń zintegrowanych, przyjmowanie zgłoszeń, prowadzenie wykazów, dokonywanie kontroli w sprawach dotyczących ochrony środowiska |
Prowadzenie spraw związanych z wydatkowaniem środków finansowych w ramach budżetu Powiatu przeznaczonych na ochronę środowiska i gospodarkę wodną |
Opracowywanie i realizowanie powiatowego programu ochrony środowiska, oraz sporządzanie sprawozdań z jego realizacji |
Prowadzenie okresowych badań jakości gleby i ziemi |
Prowadzenie obserwacji terenów zagrożonych ruchami masowymi ziemi oraz terenów, na których występują te ruchy, jak również ich rejestrowanie |
Zobowiązywanie do wykonania i przedłożenia przeglądu ekologicznego oraz nakładania obowiązku ograniczenia oddziaływania na środowisko |
Nakładanie na podmioty korzystające ze środowiska obowiązków wynikających z przepisów |
Sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska |
Występowanie w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia przeciw przepisom o ochronie środowiska |
Wynikające z ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska |
Udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie |
Prowadzenie wykazu danych zawierających informacje o środowisku i jego ochronie |
Ocenianie oddziaływania na środowisko, w tym wydawanie decyzji |
Przeprowadzanie strategicznych ocen oddziaływania na środowisko |
Wynikające z ustawy o odpadach, a w szczególności: |
Wydawanie zezwoleń na przetwarzanie i zbieranie odpadów |
Wydawanie zezwoleń na transport i zbieranie odpadów |
Wydawanie zezwoleń na przetwarzanie odpadów |
Wynikające z ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji, a w szczególności wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów |
Wynikające z ustawy o odpadach wydobywczych, a w szczególności wydawanie decyzji zatwierdzającej program gospodarki odpadami wydobywczymi |
Wynikające z ustawy o lasach, a w szczególności: |
Nadzorowanie gospodarki leśnej w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa, |
Zlecanie wykonania uproszczonych planów urządzenia lasu i inwentaryzacji stanu lasu dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa, nadzorowanie ich wykonania oraz ich zatwierdzanie |
Cechowanie drewna pozyskanego w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa |
Nadzorowanie realizacji zadań powierzonych Nadleśniczym wynikających z ustawy o lasach |
Przekwalifikowanie z urzędu gruntu rolnego na leśny, w związku z dokonanym zalesieniem |
Wydawanie decyzji w sprawie zmiany gruntów leśnych na rolne |
Wynikające z ustawy o rybactwie śródlądowym, a w szczególności: |
Rejestrowanie sprzętu pływającego służącego do amatorskiego połowu ryb |
Wydawanie kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego |
Wydawanie zezwoleń na przegradzanie sieciowymi rybackimi narzędziami połowowymi wód niezaliczanych do wód śródlądowych żeglownych |
Wydawanie zezwoleń na ustawianie sieciowych rybackich narzędzi połowowych na wodach śródlądowych żeglownych na szlaku żeglownym lub w bezpośrednim jego sąsiedztwie |
Utworzenie Społecznej Straży Rybackiej albo wyrażanie zgody na utworzenie Społecznej Straży Rybackiej przez zainteresowane organizacje społeczne lub uprawnionych do rybactwa |
Wydawanie legitymacji strażnikom Społecznej Straży Rybackiej |
Wynikające z ustawy - Prawo łowieckie, a w szczególności: |
Wydzierżawianie obwodów łowieckich polnych |
Wydawanie decyzji o odłowie lub odstrzale redukcyjnym zwierzyny |
Wydawanie zgody na chwytanie i przetrzymywanie zwierzyny |
Wydawanie zezwoleń na posiadanie i hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych i ich mieszańców |
Wynikające z ustawy o przeznaczeniu gruntów rolnych do zalesienia w szczególności kontrola prowadzenia upraw leśnych, wypłat ekwiwalentów oraz przygotowywania dokumentów związanych z wypłatą. |
Wynikające z ustawy o ochronie przyrody, a w szczególności: |
Prowadzenie rejestru zwierząt podlegających ograniczeniom na podstawie przepisów prawa Unii Europejskiej |
Wydawanie zezwoleń na wycinkę drzew i krzewów, naliczanie opłat i kar w stosunku do nieruchomości będących własnością gminy |
Wynikające z ustawy Prawo geologiczne i górnicze, a w szczególności: |
Udzielanie koncesji na wydobywanie kopalin pospolitych |
Zatwierdzanie decyzją projektów robót geologicznych, których |
Zatwierdzanie decyzją dokumentacji geologicznej złoża kopaliny, hydrogeologicznej, geologiczno – inżynierskiej |
Przyjmowanie zgłoszeń projektów robót geologicznych wykonywanych w celu wykorzystania ciepła ziemi |
Ustalanie opłaty dodatkowej za wydobywanie kopaliny z rażącym naruszeniem warunków koncesji lub zatwierdzonego projektu robót geologicznych |
Wynikające z ustawy o transporcie kolejowym, a w szczególności w zakresie wydawania decyzji na usunięcie drzew i krzewów utrudniających widoczność sygnałów i pociągów lub eksploatacje urządzeń kolejowych albo powodujących zaspy śnieżne oraz ustalanie odszkodowań za ich usunięcie. |
Wynikające z ustawy o handlu uprawnieniami do emisji do powietrza gazów cieplarnianych i innych substancji, a w szczególności w zakresie wydawania decyzji, zezwoleń na emisję gazów cieplarnianych. |
Wynikające z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w zakresie przygotowania opinii związanej z ochroną środowiska. |
Prowadzenie spraw związanych z ochroną przeciwpowodziową w zakresie wyznaczonym przez Szefa Powiatowego Zespołu Reagowania Kryzysowego, w tym udział w przeglądach wałów przeciwpowodziowych i w prowadzonych akcjach przeciwpowodziowych. |