WAŻNA INFORMACJA: Pilne! Od dnia 16 marca 2020 r. do odwołania Starostwo Powiatowe w Opolu będzie NIECZYNNE dla interesantów Zasady pracy Starostwa i jednostek podległych od 16.03.2020 r.***KORONAWIRUS - ZBIORCZA INFORMACJA, AKTUALIZOWANA***Koronawirus - ważne telefony***Nowy Regulamin przyznawania Patronatu Starosty Opolskiego od dn. 01.03.2020 r. - Patronaty Starosty Opolskiego***Komunikat w związku z wystąpieniem u ptactwa na terenie kraju ognisk grypy ptaków A/H5N8/***Rzecznik Konsumentów








 

×
×

Poradnie Psychologiczno - Pedagogiczne

Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne

Na terenie powiatu znajdują się 3 poradnie psychologiczno-pedagogiczne:

 

Obszarem działania tych 3 Poradni jest cały teren powiatu opolskiego.

Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne są specjalistycznymi placówkami resortu oświaty prowadzącymi działalność diagnostyczną, terapeutyczną, profilaktyczną i doradczą w środowiskach wychowujących dzieci i młodzież. Poradnie udzielają pomocy dzieciom, uczniom, ich rodzicom i prawnym opiekunom, nauczycielom przedszkoli, szkół i placówek mających siedzibę na terenie działania poradni. Podstawowe zadania poradnia realizuje w szczególności przez: diagnozę, konsultacje, terapię, psychoedukację, doradztwo, mediacje, interwencje w środowisku ucznia, działalność profilaktyczną i działalność informacyjną.

W Poradni działa Zespół Orzekający, wydający:

  • orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dzieci i młodzieży z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy, w tym o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim,
  • orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły,
  • opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do czasu podjęcia nauki w szkole.

Do zadań Zespołu Orzekającego należy orzekanie na wniosek rodziców (opiekunów prawnych) w następujących sprawach: o potrzebie kształcenia specjalnego, przyznawaniu zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, nauczania indywidualnego i wczesnego wspomagania dzieci i młodzieży na podstawie badań psychologicznych, pedagogicznych, logopedycznych i lekarskich przeprowadzonych przez specjalistów Poradni bądź w oparciu o dostarczoną dokumentację.